marți, 26 iunie 2012

Cum se fac ornamentele din ciocolata


Ok, poza asta nu e tocmai grozava, dar ajuta la povestea pe care o sa v-o spun. Povestea asta incepe pe vremea cand eram eu mai mica si nu ma bagam la facut torturi, dar imi placea mult sa le decorez. Si imi placeau mult-mult florile de ciocolata, mai ales alea de pe torturile delicioase de la Panipat-ul din Gara de Nord... mama, ce mai pofteam la torturile alea...:D. Ideea e ca m-am apucat sa imi fac eu flori de ciocolata: am topit ciocolata la baie de aburi (de, n-aveam cuptor cu microunde la vremea aia), am pus-o intr-o punga taiata cam stangaci ai am facut desene pe hartie de scris unsa cu unt (nu aveam nici hartie de copt...). Toata munca asta era pentru un tort mare, alb, pregatit pentru ziua lu' tati. Long story short, cand am pus mana pe ornamentele de ciocolata, s-au topit imediat, s-au stricat, si eu m-am murdarit toata de ciocolata.
Back in our days, tortul lui lozni a iesit destul de frumos, cu ornamente demne de un profesionist (nu ma refer la aspect, care nu e chiar de nota 10, recunosc, ci la calitatea ornamentelor, care au fost tari si frumoase, si nici nu au fost firave - au fost grozave). Deci cum facem ornamente perfecte?

Ne trebuie doar ciocolata (e de preferat sa fie ciocolata de menaj), un bol de plastic care poate fi folosit si la microunde (sau din ceramica ce nu pastreaza caldura), hartie de copt, punga (eu folosesc din alea la rola) si foarfeca. 
Ideea e sa nu topim ciocolata intr-un mod prea "agresiv", ca sa nu ii stricam structura molecolara, asa ca trebuie sa avem grija. Ciocolata se portioneaza in 3 parti egale (nu conteaza cata preparati), dupa care se taie cat mai fin posibil. Toata cantitatea de ciocolata se taie fin, indiferent de metoda aleasa. Eu o dau pe razatoare, dar banuiesc ca o puteti marunti si la robotul de bucatarie, sau, daca aveti rabdare si nu aveti alta alternativa, cu cutitul. Doua treimi din ciocolata se pun in bol si se topesc la microunde, amestecand la fiecare 15 secunde. Cand ciocolata s-a topit, se amesteca cu restul de ciocolata netopita, pana cand si aceasta se topeste. Atentie! Ciocolata adaugata la acest pas se va topi cu ajutorul caldurii absorbite de ciocolata care a fost topita la microunde. Aceasta nu mai are nevoie de alta sursa de caldura. 
Dupa ce toata ciocolata are o consistenta omogena, se ia o punga, se pune cu unul dintre colturi intr-o cana goala, se toarna ciocolata topita in punga, dupa care punga se rasuceste bine, inghizandu-se, si i se taie varful. Taietura trebuie sa fie dreapta, nu oblica, si sa fie cat mai aproape de varf, pentru ornamente fine, delicate. 
Tot ce a mai ramas de facut este sa desenati flori, simboluri sau urari pe o bucata de hartie de copt, sa le introduceti la frigider pentru cel putin o ora, si apoi sa decorati torturile si prajiturile cu ele.
Sper ca articolul asta sa va fie de ajutor! :)

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu